Peppie en Kokkie in Samnaun Zwitserland

26 juli 2017 - Samnaun, Zwitserland

Vanochtend zijn we vrij om zelf iets te doen. Na het ontbijt lopen we naar Nauders dorp. Het echtpaar van gisterenavond (echtpaar 2) is hier al eerder geweest en wisten ons te vertellen dat het tien tot vijftien minuten lopen is vanaf ons hotel. Geen idee in welk tempo zij naar beneden gaan, wij staan na vijf minuten in de supermarkt in het dorp en kopen daar het een en ander om de koelkast op de kamer mee te vullen. We hoeven dan niet verplicht rond te hangen in het hotel, waar wij bijvoorbeeld niet willen hangen.

Om 13.00 staat de bus weer voor ons klaar en de excursie van vandaag is Samnaun in Zwitserland. Het is een belastingvrij plaatsje en de enige manier om daar te komen is via Oostenrijk.
We vertrekken en Karel vertelt ons dat het op 1844 meter hoogte ligt en wij dit zullen bereiken na zeven haarspeldbochten.
Dat verhaal stelt mij niet erg gerust, en onderweg sterf ik duizend doden. Ook Dirk zegt dat hij dit soort ritjes liever zelf maakt.
We gaan hoger en hoger, en ik tel de bochten. Het lijkt wel of we bij Onze Lieve Heer aan tafel terecht komen. Ik kijk alleen strak voor mij uit ,en zie daardoor niets van de afgrond gelukkig. Dit herinnert mij aan een excursie die ik vijf jaar geleden had met Joey in Spanje. Wij gingen de rots van Gibraltar op met een VW busje en ik wist bijna zeker, nooit meer thuis te komen.
Vandaag voel ik dezelfde angst en vraag nu mezelf af.... Vind JIJ het nog leuk????

Eenmaal in Samnaun regent het helaas weer. Alles ziet er met mooi weer nu eenmaal gezelliger uit. Het belastingvrije plaatsje is zoals te verwachten, super toeristisch en niets goedkoper dan elders.
Wij houden het bij, kijken kijken, niet kopen! Drinken nog even ergens iets en maken ons op voor de terugreis.
Ik moet zeggen dat ik die vele malen minder eng vind dan omhoog, maar toch erg blij ben weer bij het hotel terug te zijn.

Dit was onze eerste excursie en ik besef dat het nog veel gekker gaat worden. Weet namelijk dat er ook nog een excursie is op 3000 meter hoogte......

Tijdens de rit heeft Karin het nog over een huifkartocht, die een dezer dagen gemaakt kan worden. We kunnen ons er nog niet veel bij voorstellen maar hebben zojuist besloten daar niet aan mee te doen.
Het is hier namelijk nergens vlak, en dat wij ons lot nou in handen van Karel leggen, wil nog niet zeggen dat we door de bergen willen in een huifkar met een knol ervoor. Voor ons maar niet inpakken dus.

1. Sjonnie Sjembek:
    26 juli 2017
    Eerste!!! Whoehoeee!!!
  2. Ans hegmans:
    26 juli 2017
    Ik hoop dat jullie ondertussen een beetje zijn bijgekomen van de hoge trip die jullie gemaakt hebben. En neem vanavond maar wat lekkers op de kamer . En ga dan even lekker bijkomen samen . Van de reis van vandag
  3. Je nicht uit Maastricht:
    27 juli 2017
    De eerste rechte weg op een berg moet nog gelegd worden :-p
    Hopelijk zijn de volgende ritjes minder eng
  4. Maarten:
    27 juli 2017
    niet zo aanstellen neem een goede gezonde lunch en je bent alles vergeten this het zelfde als je dienst tijd je weet het leuke nog en al het slechte ben je dan kwijt ps. ik bid voor die 3000 meter hihihihi
  5. Helma:
    27 juli 2017
    Misschien kunnen ze parachutes uitdelen voor die tocht naar 3000m...
  6. Janny van Akelijen:
    27 juli 2017
    Ook wij hebben vaak deze ritten met de auto gemaakt in Zwitserland ook niet aan mij besteed, weinig van gezien ogen dicht en gaan. brrr. nog veel plezier.
  7. Nel:
    27 juli 2017
    Haha schijtlaaraars er gaan ook kabelbanen hoor.
  8. Janny van Akelijen:
    27 juli 2017
    Nel kabelbanen vindt ik nog erger, moest gedwongen met de kabelbaan de Alpe d'huez op was blij dat ik boven was.