Einde avonturen van Peppie en Kokkie

2 augustus 2017 - Wiesensteig, Duitsland

Het is woensdag 2 augustus en om 06.00 uur loopt de wekker af. Ik heb redelijk geslapen, het bed hier is minder hard dan in het hotel in Oostenrijk.
Als ik in de badkamer kom, word ik begroet door een grote tor die over de grond kruipt. Brrrrrr ik heb zo'n hekel aan kruipende beesten.

Vandaag is dan toch echt het einde van de vakantie aangebroken en zullen we om 08.00 uur beginnen aan de terugreis naar het wisselpunt in Beek (Gld).
Het is feest, want door het rouleren in de bus, zijn wij op deze reis aan de beurt om voorin, direct achter Karel te zitten.
We zitten prima zo, en kunnen nu mooi ver voor ons uit kijken.

Over de terugreis valt niet veel te vertellen. Onderweg worden we er om de twee uur uitgegooid om een bakkie te doen en uiteraard om te lunchen. In tegenstelling tot de heenreis, doen we nu geen leuke plaatsjes meer aan, maar stoppen telkens bij een raststätte.
Geen probleem, want nu het dan toch zo ver is, willen we eigenlijk allemaal gewoon naar huis. Om 16.30 uur komen we als eerste bus binnen in Beek.
Daar wacht ons een geweldig afscheidsdinner. De hele groep is het er over eens dat ze hier, in dat hotel in Duitsland, nog een hoop van kunnen leren!

Na het diner wordt iedereen verzocht naar de bus te gaan, die klaar staat om de mensen terug te brengen naar de diverse opstappunten.

Wij worden deze keer wel gewoon met de bus naar Gouda gebracht, waar Jelle ons ophaalt en bij Dirk thuis brengt.

En zo zijn we nu bij het einde van de avonturen van Peppie en Kokkie gekomen.

Karin verteld ons dat we in totaal, van het begin in Beek, tot de aankomst weer in Beek 2868 kilometer hebben gereden.

We kijken terug op een geweldige reis. Het was relaxed, gezellig en bovenal mooi! Ondanks dat ik met grote regelmaat doodsangsten heb uit gestaan met al die bergpassen met haarspeldbochten, ben ik blij dit meegemaakt te hebben. We weten zeker dat we volgend jaar weer een busreis gaan maken. We zullen dan naar alle waarschijnlijkheid kiezen voor Italië.
Het is zoooooo leuk dat Dirk dit ook een fijne manier van vakantie vieren vindt.

1. Ans hegmans:
    3 augustus 2017
    Fijn dat jullie van de reis genoten hebben. En dat Dirk ook heeft kunnen genieten en zelf niet hoefde te rijden . Nu vast zoeken voor volgend jaar