Kauri Bay Boomrock

26 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik moet een inhaalslag maken. Het is inmiddels al dinsdagavond en ik heb niets meer geschreven.

Daar komt tie dan:

Zondag 26 februari:
Opendag met lunch bij Jeroen op het werk en natuurlijk laten we dit niet aan ons voorbij gaan.

Sara bestelt een Uber die ons naar het centrum zal brengen, om daar in de bus te stappen die speciaal geregeld wordt om gasten naar Kauribay Boomrock te brengen, waar Jeroen werkt.
De bus doet er een uur over om daar te komen maar dat is geen probleem want is een mooie route.
We arriveren om 12.30 uur en worden ontvangen met een Rosé, goed begin! Vorig jaar ben ik met de moeder van Sara (Jennifer) en de zus van Jennifer naar de opening geweest van Kauribay dus ik weet hoe mooi het hier is. Ik begin maar gelijk weer met het nemen van foto's en loop ondertussen tegen Jeroen zijn baas aan, die mij bijzonder hartelijk welkom heet. Het valt mij telkens weer op hoe vriendelijk de mensen hier in Nieuw Zeeland zijn.

Rond 13.30 gaan we aan tafel en Jeroen komt uit de keuken en vertelt wat wij te eten krijgen. Het voorgerecht is Kingfish die vergezeld wordt door een witte wijn.
Het is jammer maar in een gelegenheid als deze is het not done om je bord te gaan zitten fotograferen, en al helemaal niet als je zoon de head chef is die mij vanuit de keuken kan zien zitten. Ik heb de foto van het voorgerecht dan ook van hun website gepikt.
Het is een heerlijke vis. Het lijkt een beetje op rauwe tonijn.
Het hoofdgerecht is lamsrack die vergezeld wordt door een rode wijn en het nagerecht is iets met chocolade en daarbij een mier zoete witte wijn. De meeste van jullie weten dat ik chocolade echt vies vind, maar ik neem kleine hapjes van de dingen die op mijn bord liggen waarvan ik denk dat ik het nog wel lust. En dan opeens krijg ik een bordje geserveerd met daarop Franse kaas en kleine crackertjes en de mededeling dat de chef weet dat ik geen chocolade lust! Geweldig toch.
Het eten was echt heerlijk en na afloop drinken we gezamenlijk nog een wijntje om daarna met Jeroen naar huis te rijden.

Maandag 27 februari:
In de ochtend doen Jeroen en ik wat huishoudelijke karweitjes en vertrekken daarna naar het centrum om samen met Sara, die vandaag moet werken te kunnen lunchen. We kopen een lekker Vietnamees broodje met geroosterd varkensvlees en Sara kiest voor een salade. We eten het op aan het water. Het kantoor waar Sara werkt staat aan de haven.
Daarna rijden we terug en doen onderweg nog wat dingetjes om daarna naar huis te gaan. We gaan op tijd weer rijden want hebben een afspraak om naar een Indiaas restaurant te gaan met vier vrienden van Sara.
Het eten is erg lekker. Ik eet altijd hier in Nieuw Zeeland Indiaas eten maar heb dat nog nooit uitgeprobeerd in Rotterdam bijvoorbeeld, ga dat toch eens doen.

1. Wil:
    1 maart 2017
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt
  2. Ans hegmans:
    1 maart 2017
    Wat zijn we blij als je weer zn mooi verhaal plaatst en van die mooie fotos laat zien. En wat is het fijn dat je zo geniet van alles en iedereen . Groetjes Theo