Peppie en Kokkie hebben een vrije dag

30 juli 2017 - Nauders, Oostenrijk

Het is zondag, en vandaag hebben we vrij. In Nauders is niet veel te doen, behalve dan het maken van ellenlange wandelingen. We hebben ook nog de mogelijkheid om met de stoeltjes lift of de gondel lift naar boven te gaan, maar dat is voor Dirk een brug te ver.

We besluiten het slot Naudersberg te bezichtigen en om 10.30 uur is de rondleiding. Een klein oud vrouwtje van, na later blijkt 80 jaar, heet iedereen hartelijk welkom en start de rondleiding. Het begint erg interessant. Ze laat ons zien hoe vroeger de gevangenen werden opgehangen, en nog veel meer van dit soort dingen. Over elk luttel detail weet ze een kwartier te vertellen en na een uur ben ik van plan haar te vragen waar de nooduitgang is.....
Man, man, man het is net een wandelend geschiedenis boek.
Ik maak links en rechts wat foto's. Vooral van de ramen van binnen naar buiten, ik ben namelijk na één kwartier al afgehaakt om moeite te doen om het Duits te verstaan. Het boeit me voor geen meter. Dirk heeft het ook al bekeken, maar telkens gaat er weer een nieuwe deur open naar een volgende kamer. Na anderhalf uur kunnen we kiezen, of weg, of mee naar de bovenste verdieping. Wij weten niet hoe snel we weg moeten komen.

Eenmaal buiten zoeken we gelijk een terrasje op waar we iets drinken.

De rest van de dag is rustig verlopen en 's avonds drinken we nog wat met een inmiddels vast groepje van mensen.

1. Rebecca:
    1 augustus 2017
    Zo Sjonnie Sjembek: eerste!!!!
  2. Marjo:
    Hahaha Rebecca,
  3. Ans hegmans:
    1 augustus 2017
    Volgende keer toch maar met de gondel naar boven . Had je kunnen genieten van het mooie uitzicht. En een wandeling terug kunnen maken