Omaha Beach

24 februari 2017 - Omaha, Nieuw-Zeeland

Eerst even een mededeling van huishoudelijke aard. Op de vragen die ik krijg hoe het met mij gaat, kan ik antwoorden; het gaat goed! Het bandgevoel is nauwelijks aanwezig en ik voel me prima. Nieuw Zeeland doet mij goed!!!

Donderdag: met Jennifer naar Omaha

Jennifer komt mij ophalen zodat ik met haar mee kan naar hun tweede huis in Omaha. Voordat we daarheen rijden gaan we eerst samen met Sara lunchen. We pikken Sara op bij haar werk en lopen dan naar een leuk restaurant. Sara werkt middenin de stad dus restaurants te over hier.
We eten een lekkere pasta en drinken er natuurlijk een wijntje bij. Sara uiteraard niet want die moet weer gaan werken.
Na de lunch rijden we naar de honden trimsalon om Lilly op te halen en gaan daarna even naar het huis in Auckland van Jennifer en Bernard omdat daar de aannemer of loodgieter (weet ik veel) langskomt. Lilly is dolblij mij weer te zien en springt huizen hoog. Het is zo apart want het duurt telkens een jaar maar ze vergeet nooit wie ik ben. Het huis in Omaha is onlangs helemaal vergroot en nu wordt het huis in Auckland vergroot en volledig aangepakt.

Rond 16.00 uur rijden we naar Omaha.
Auckland is een grote stad en het is altijd vreselijk druk op de weg om Auckland uit te komen. Rond 18.00 uur arriveren wij in Omaha.

Ik weet werkelijk niet wat ik zie. Dit huis was eerder ook al mooi maar nu is het ongelooflijk mooi, met vier woonkamers, drie badkamers en een keuken die wij thuis een bar noemen. Dit is overigens niet de enige keuken, ik tel er sowieso twee en Jennifer verteld mij dat in elke ruimte ook een koelkast is ingebouwd achter een houten wand en hier en daar ook een vaatwasser.
Ik neem enkele foto's maar ben natuurlijk niet zo brutaal om even haar hele huis te fotograferen. Doe ik volgende keer

We nemen een wijntje en Jennifer maakt het eten klaar. Als Bernard arriveert verteld hij mij enthousiast dat hij nu heeft, wat hij zo graag wou. In iedere ruimte is in het plafond een Bose luidspreker ingebouwd en dit bedient hij, evenals de verlichting en de rolgordijnen met zijn Iphone
Het moet niet gekker worden.
We eten lekker buiten en drinken nog wat en gaan daarna naar bed.

Vrijdag nodig ik Jennifer uit naar een winery te gaan om daar een wijntje te drinken en een platter te eten. Een platter is een bord of houten plank met allerlei hapjes en smeerseltjes. We zitten daar heerlijk en genieten met volle teugen (van de wijn, hahaha) van het weer en het uitzicht.
Hierna rijden we naar de supermarkt en kopen de spullen voor het avondeten. Ik heb voorgesteld pasta te maken zoals ik vorig jaar in Italië ook deed toen ik daar met Jennifer was.
's Avonds drinken Bernard, Jennifer en ik nog enkele wijntjes en gaan om 23.00 uur naar bed want morgenvroeg vertrekken wij weer naar Auckland.

Daarvoor gaan we nog even naar de Farmers Markt in Matakana.

1. Joei:
    25 februari 2017
    Eerste!!!
  2. Meri-Janne:
    26 februari 2017
    Wat is het daar mooi zeg.
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat!
    Geniet ervan!