The Riverhead Cruise

21 februari 2017 - Auckland Harbour Bridge, Nieuw-Zeeland

Maandagavond overdag zijn we bij twee auto garages wezen kijken omdat Sara en Jeroen een andere auto nodig hebben. Ze hebben er al een op het oog maar willen uiteraard niet over één nacht ijs gaan.
Later in de middag zijn we naar een Belgisch Bier café gegaan waar we alvast een biertje dronken voordat ook Sara aansloot om lekker mosselen te eten.

Vandaag (dinsdag) ben ik met Jeroen een boottocht wezen maken. Sara moest werken en kon niet mee daardoor. Jeroen heeft deze week ma-di-wo vrij en zodoende kunnen wij samen dingen ondernemen.
We doen eerst thuis de normale huis, tuin en keuken dingen en vertrekken op tijd met de auto richting de trein. Bij het eerste station is het onmogelijk een parkeerplaats te vinden en na enkele keren heen en weer rijden besluit Jeroen om een station verderop opnieuw te proberen. Ook hier zit het ons niet mee. Straat in straat uit en geen parkeerplaats. Dat wil zeggen, niet voor langer dan twee uur en dat is te kort.
Eindelijk vinden we dan enkele straten verder een parkeerplaat en verteld Jeroen mij dat het vanaf hier maar 5 minuten lopen is en de weg omlaag gaat, dus geen enkele klimpartij. Nou ken ik inmiddels die 5 minuten van Jeroen en bereid me voor op een kwartier. Ik heb het bijna goed.

We komen aan op station Britomart wat hetzelfde is als centraal. Vanaf dit punt nemen we een Uber omdat de Z-pier een behoorlijk eind weg blijkt te zijn.
Hier drinken we eerst een koffie en ik een Milkshake om daarna aan boord te gaan van
The Red Boat voor een Riverhead tocht, die totaal zes uur zal duren.
Het grappige aan deze tocht is dat je naar een café vaart waar je twee en een half uur blijft om een biertje te drinken en wat te eten, en dan vervolgens weer terug te varen. Jeroen merkt op dat dit toch veel leuker is dan wanneer ze je naar één of ander saai museum varen en ik ben
het natuurlijk roerend met hem eens.
De gids aan boord verteld ons over de bezienswaardigheden onderweg, en doet dit met een vreselijke stem. Eigenlijk mankeert er niets aan zijn stem, maar wel aan de uithalen waarmee hij zeer overdreven, iedere zin afsluit. We hopen eigenlijk dat hij zijn mond houdt......
Het is een mooie tocht en we hebben schitterend weer (26 graden).
Gelukkig heb ik zonnebrand crème factor 50+ gekocht want de zon in Nieuw Zeeland is erg fel en je verbrand al als je eraan denkt.
Erg handig ook dat ik de zonnebrand crème in de auto heb gelaten omdat de fles niet in mijn tas past....
Zelfs Jeroen zie ik roder worden en ik ben blij dat ik voor vertrek mezelf in ieder geval heb ingesmeerd en hoop dat het goed komt.
Onderweg naar de kroeg zien we schitterende huizen met stukken land die gemaaid lijken te zijn met een nagelschaartje. We kijken onze ogen uit zo nu en dan.
Eenmaal aangekomen bij het café drinken we een paar biertjes en kiezen voor Fish and Chips. Wat hebben we het goed!
Op de terugweg houdt de gids gelukkig zijn mond en wij dommelen af en toe in slaap. Heerlijk op het dek van de boot in de zon.
Bij aankomst lopen we terug naar het centrum waar we ook Sara treffen, om opnieuw ergens een biertje te drinken.Nu met z'n drieën.
Hierna vertrekken we naar Restaurant Paradise waar we lekker genieten van Indiaas eten. Moe, maar voldaan komen we thuis waar we nog een laatste drankje nemen om daarna lekker te gaan slapen.

1. Wil:
    22 februari 2017
    Ben blij dat je het naar je zin hebgaat alles goed
  2. Helma:
    22 februari 2017
    Dus de terugweg met zo'n boot is erg gezellig...
  3. Alice:
    22 februari 2017
    Hoi Marjo , fijn dat je het erg naar je zin hebt.leuke foto's, hoe is het met je gezondheid?
  4. Marjo:
    22 februari 2017
    Helma, ik denk dat mijn verslag niet in zijn geheel erop stond. Had je gelezen over die gids met die vreselijke manier van praten? Ik heb het nu iig toegevoegd