Peppie en Kokkie in Merano Italië

28 juli 2017 - Merano, Italië

Vandaag vertrekken we om 09.00 uur naar Merano in Italië. Via de Reschenpass, de grens tussen Oostenrijk en Italië, rijden we langs het stuwmeer bij Reschenpass en stoppen even bij het verzonken dorp Graun.
Gelukkig is de Reschenpass niet lang en ook nog eens zonder haarspeldbochten! Het is echt een hele mooie tocht.
Zodra we de grens over zijn en in Italië zitten, vinden wij het allebei nog mooier, en besluiten gelijk, volgend jaar een busreis naar Italië te maken. Na even snel Google, kom ik er al vast achter dat het zeker niet het gebied van Lago Maggiore zal worden, omdat het daar ook erg bergachtig is.
Mijn voorkeur gaat uit naar Toscana, omdat ik daar vorig jaar ook ben geweest, en het graag opnieuw zie, samen met Dirk. Maar eerst deze reis natuurlijk.

Als we na een mooie tocht aankomen in Merano krijgen we van 11.00 - 15.00 uur de tijd om deze stad te verkennen. Het is in ieder geval lekker weer en 32 graden. We lopen wat door de straten en straatjes, en komen ook nog bij de weekmarkt terecht. Kopen doen we maar even niets want de prijzen zijn extreem hoog hier in de winkels en ook op de markt.
Karel had ons al gezegd op de markt af te dingen, maar als de prijs van een simpele tas € 50,00 is ga ik hem niet voor heel weinig mee krijgen, en probeer dit ook niet eens.

We besluiten dat we vandaag wel een Italiaanse lunch willen eten en strijken neer op het terras van een gezellig restaurant. We bestellen spaghetti en eerlijk is eerlijk, het is heerlijk!

Op de afgesproken tijd rijden we weer terug naar Oostenrijk.

Vanavond blijken wij een warm en koud buffet te hebben en de serveerster loopt om die reden in Tiroler kledij. Het buffet is echt heerlijk en uitgebreid.

Het is nog steeds lekker weer en we besluiten buiten te gaan zitten op het terras. Telkens schuiven er mensen bij aan onze tafel. We maken de kring steeds groter, en op het laatst zitten we met 11 personen aan tafel.
Het is echt zo gezellig, dat we het af en toe uitgieren van het lachen. Ook Karin heeft zich bij ons gevoegd, en het wordt aldoor leuker. Karin is ontzettend droog zodat je vaak om haar kan lachen.
We genieten allemaal van dit moment en gaan op tijd slapen omdat we morgen weer een nieuwe uitdaging hebben. Karin nog het meest, als je het mij vraagt... Morgen gaan we beginnen met de Silvretta pass..... 32 haarspeldbochten

1. Ans hegmans:
    29 juli 2017
    Zo te lezen hebben jullie een super dag gehad vandaag. Mooi om al de belevenissen te lezen , van wat jullie allemaal doen en zien . Hoop nog veel te genieten van jullue
  2. Janny van Akelijen:
    29 juli 2017
    Sterkte morgen met de haarspeldbochten, en genieten van de mooie omgeving.