Langs Beach

6 maart 2017 - Langs Beach, Nieuw-Zeeland

Op, naar de vader van Sara.

We rijden met twee auto's omdat Sara morgen weer moet werken. Het is elf uur wanneer we, Jeroen en ik, vertrekken. Sara is al weg, ze moest eerst tanken.
Het is iets minder dan twee uur rijden. Onderweg zien we dat Sara achter ons rijdt, we rijden dus gelijk op. Sara stuurt een berichtje dat we eerst wel even in Manghawei iets kunnen eten.
Zo gezegd zo gedaan. In Manghawei stoppen we, en eten we een lekkere Pie en grote dikke kaasstengels. Een Pie is een groot met ragout gevuld soort broodje. Met een volle buik rijden we het laatste stukje. Vanaf Manghawei is het nog twaalf minuten rijden naar Langs Beach waar de vader van Sara woont.

We komen aan en worden hartelijk ontvangen door haar vader en zijn vriendin. Tot onze verrassing, en ook wel een beetje tot onze schrik heeft de vader van Sara een complete lunch voorbereid en start direct met de zalm stukken op de barbecue. Sara kijkt mij lachend aan en knipoogt veel betekenend en Jeroen zegt (in het Nederlands) dat ik altijd wel kan eten. Hahaha, en bedankt.
Ik moet zeggen dat het echt lekker is, maar dat Sara en ik de zalm delen want ja....vol is vol. Er zijn meerdere salades bij van bietjes en een grote salade met verse doperwtjes en tomaatjes enzovoort. We ruimen op en daarna probeert Jeroen even in het raamkozijn een tukkie te doen. Blijkbaar lukt dat niet, en gaan we lekker over het strand wandelen, dat direct voor het huis is.

Zoals vaker gebeurt staat deze dag in het teken van eten en genieten van alles. Altijd wanneer we bij de vader van Sara zijn gaan we pizza eten in Waipu, zo ook vandaag.
Als we aankomen zit de tent weer helemaal afgeladen en wordt ons verteld dat het ongeveer 40 minuten zal duren voor onze pizza's klaar zullen zijn. Geen probleem voor ons, we schuiven aan tafel en drinken een lekker biertje. Ik kies voor een Indian Pale Ale.

Eenmaal weer thuis nemen we nog een wijntje en gaan bijtijds naar bed. Sara is al gaan liggen want die moet morgen om 05.00 uur vertrekken.

1. Je nicht uit Maastricht:
    5 maart 2017
    Leuke foto's weer :)
  2. Martha:
    6 maart 2017
    Wat wordt je toch verwend. Leuk hoor. En wat is het overal mooi.